Min Londonresa

Min London resa

Jag vaknade runt klockan 04.00 på morgonen då vi skulle till London. Det var lite stressigt på morgonen eftersom att vi alla skulle hinna med flyget. När vi hade packat allting satte vi oss i bilen och var på väg mot Landvetter. Vi kom fram och det var väldigt mycket folk som skulle till olika platser världen över. Vi checkade in oss, och inväntade flyget. Det var väldigt många som också skulle till London. Planet kom, och så bar det iväg.

Jag gillar alltid utsikten utanför fönstret när jag flyger, så därför sitter jag hela tiden på fönsterplatsen. När vi kom fram till London var det väldigt soligt och väldigt varmt. Vi tog tunnelbanan till vårt hotell, vilket var väldigt fint, byggt någonstans runt 1800-talet. Vi lämnade våra väskor så att vi inte skulle behöva bära runt på de hela tiden.

Sen gick vi ut för att äta. Efter det skulle vi åka med en “ hop on hop off “ buss som gick väldigt långt, fast vi hoppade av vid London eye. Bussen hade två våningar och jag satt längst upp. Det var skönt att känna vinden i ansiktet och i håret. Det var nya lukter i staden som jag inte brukar känna någon annanstans, det luktade gott, det luktade verkligen storstad. Vi åkte London eye och sen kollade vi på en 3D film som bara var runt fem minuter lång. Efter 3D filmen hoppade vi på bussen igen och åkte till Tower bridge. Efter en lång dag med flyg och sightseeing kom vi tillbaka till hotellet. Hotellrummet var stort, och jättemysigt med en stor tv.

Nästa dag började vi med att äta frukosten som serverades. Den var jättegod frukost. Det fanns bland annat så goda toast bröd.

Hela dagen skulle vi bara gå runt och titta oss omkring för att lära känna stan. Där ingick även en massa shopping, tunnelbanor och ett jättefint café som vi fikade på.

Under resan hann jag besöka till exempel, Madame tussauds och Warner

bros studios där de kända Harry Potter filmerna filmades och gjordes

När vi var i London tyckte jag också att det var det rolig att gå runt i parkerna, Hyde Park är ett exempel, där det fanns tonvis av ekorrar.

Varje kväll åt vi middag på en restaurang och min absolut favorit restaurang var “ Bella Italia “ där det serverades en jättegod efterrätt som man bara inte kan få nog av.

London var ett av de finaste ställen jag någonsin varit på, och när jag väl skulle åka hem igen, ville jag inte lämna staden. Det är nog ett minne som jag kommer bära med mig för evigt.